23 de gener de 2010

Llibres que no he llegit


Al Babelia d'avui he llegit una columna que m'ha reconfortat, Libros que no acabé de leer, de Santiago   Gamboa, on l'autor explica i justifica perquè, al llarg de la seva vida, ha hagur d'abandonar la lectura de determinats llibres: "Existen diferentes y muy variadas razones para no acabar un libro. Desde la muy salvaje de perderlo o que nos sea sustraído durante su lectura, como me pasó con Viaje al fin de la noche, de Céline, en una pensión de Lisboa, hasta el que dejamos de lado voluntariamente, con pleno conocimiento de causa". En el meu cas hi afegiria els llibres que deixo per començar-ne un altre, per impaciència pura o per motius de força major (he de llegir el nou per treballar-lo, tan quan feia de periodista com ara, que m'he de dedicar a comunicar-los i a transmetre'n l'entusiasme -o no- a altres periodistes). L'any passat, però, vaig aconseguir llegir un 90% dels llibres començats que em van agradar i fins i tot algun altre que no em va acabar d'entusiasmar massa. I això, per absurd que sembli, em fa sentir millor. Potser perquè, com ens explicaven a la facultat, els humans tenim tendència a l'ordre i a la simetria. Al principi i al final. 

1 comentari:

Eric ha dit...

Jo estic gaudint dels llibres no escrits (Vila Matas i els seus Bartleby's) i tu escrius dels llibres no llegits.